Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Zoekt u meer informatie over het Dier en Zorg Plan? Hieronder vindt u de veelgestelde vragen over het Dier en Zorg Plan. Heeft u een andere vraag? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Het Dier en Zorg Plan kan worden afgesloten voor alle honden- en kattenrassen, ongeacht hun leeftijd.
Het Dier en Zorg Plan is een abonnement dat je kunt afsluiten bij jouw dierenkliniek voor de beste preventieve zorg voor jouw huisdier(en). Je ontvangt korting op vrijwel alle preventieve producten, zoals middelen tegen wormen, vlooien en teken, en op handelingen zoals de jaarlijkse basisvaccinaties. Je kunt kiezen uit een Compleet of Premium pakket. Met dit abonnement betaal je een maandelijks bedrag, waarmee je gedurende het abonnementsjaar gebruik kunt maken van de producten en diensten binnen het Dier en Zorg Plan bij de aangesloten dierenkliniek.
Je kunt je aanmelden bij een aangesloten dierenkliniek of via www.dierenzorgplan.nl.
Je kunt direct na het afsluiten van het Dier en Zorg Plan gebruikmaken van de producten en diensten bij de dierenkliniek waar je jouw huisdier hebt aangemeld.
Het Dier en Zorg Plan wordt afgesloten voor een periode van 12 maanden. Na het eerste jaar wordt het abonnement stilzwijgend verlengd en is het jaarlijks opzegbaar.
De maandelijkse kosten zijn afhankelijk van het diersoort en het gekozen pakket. Kat Compleet: €26,95 – Kat Premium: €40,95 – Hond Compleet: €29,95 – Hond Premium €43,95.
Heb je geen bevestigingsmail ontvangen na jouw aanmelding? Vul dan ons contactformulier in via: https://dierenzorgplan.nl/contact/
Ja, je hebt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Als je binnen deze termijn besluit af te zien van het Dier en Zorg Plan, dien je een herroepingsformulier te ondertekenen. Eventuele afgenomen producten en diensten worden verrekend. Je kunt dit formulier opvragen via ons contactformulier: https://dierenzorgplan.nl/contact/
Je kunt jouw extra huisdier online aanmelden via www.dierenzorgplan.nl. Vink bij stap 2, kliniek, de volgende opties aan: ‘Ja, ik ben al klant bij deze kliniek’ en ‘Voeg dit nieuwe zorgplan bij mijn huidige zorgplan’. Hierdoor wordt de nieuwe aanmelding gekoppeld aan jouw bestaande account. De aanmelding wordt binnen gemiddeld 2 werkdagen goedgekeurd door het Team Dier en Zorg Plan. Je en jouw dierenkliniek ontvangen een bevestiging zodra dit is verwerkt.
De volgende wijzigingen moet je doorgeven bij jouw dierenkliniek en aan Team Dier en Zorg Plan: Adreswijziging, ander/nieuw e-mailadres en/of wijziging huisdiergegevens. Dit kan via ons contactformulier: https://dierenzorgplan.nl/contact/.
Wil je jouw rekeningnummer wijzigen, neem dan contact op met ons op via het contactformulier: https://dierenzorgplan.nl/contact/
Je kunt jouw pakket gedurende het abonnementsjaar alleen verhogen. Verlagen kan pas aan het einde van het abonnementsjaar. Bij een wijziging start er een nieuw abonnement van 12 maanden. Neem hiervoor contact op met Team Dier en Zorg Plan via het contactformulier: https://dierenzorgplan.nl/contact/
Je kunt met jouw Dier en Zorg Plan ingeschreven staan bij één dierenkliniek. Als je overstapt naar een andere dierenkliniek, kunnen we het zorgplan omzetten, mits deze kliniek is aangesloten. Je kunt dit aanvragen via ons contactformulier: https://dierenzorgplan.nl/contact/
Controleer of de herinneringen in je spam-box terecht zijn gekomen. Markeer de e-mails als 'niet-ongewenst' zodat ze voortaan in je gewone inbox binnenkomen. Kun je geen herinneringen vinden? Neem dan contact op via het contactformulier: https://dierenzorgplan.nl/contact/
Als een incasso mislukt, wordt een tweede poging gedaan. Lukt deze ook niet, dan ontvang je betalingsherinneringen. Als de achterstand niet wordt voldaan, wordt het abonnement op inactief gezet en worden afgenomen producten en diensten achteraf gefactureerd.
Geef dit door aan Team Dier en Zorg Plan via het contactformulier: https://dierenzorgplan.nl/contact/ . Wij nemen contact met je op over de vervolgstappen.
Als jouw huisdier overlijdt bij jouw dierenkliniek, meldt de kliniek dit bij het Dier en Zorg Plan. Als jouw huisdier overlijdt zonder tussenkomst van de kliniek, kun je dit doorgeven via het contactformulier: https://dierenzorgplan.nl/contact/. Het abonnement wordt dan per direct beëindigd.
Wij behandelen jouw gegevens met de grootst mogelijke zorg en volgens de privacywetgeving. Meer informatie vind je in de Algemene Voorwaarden, Privacy Policy en het Cookiebeleid op onze website.
Je kunt jouw Dier en Zorg Plan schriftelijk opzeggen bij jouw dierenkliniek of via het contactformulier: https://dierenzorgplan.nl/contact/. Het abonnement wordt na 12 maanden stilzwijgend verlengd en is daarna jaarlijks opzegbaar met een opzegtermijn van een maand voor het einde van het huidige abonnementsjaar. Uitzonderingen op tussentijdse opzegging vind je in de Algemene Voorwaarden.
Bij het afsluiten van jouw Dier en Zorg Plan ga je akkoord met een abonnement van twaalf maanden. Daarna wordt het Dier en Zorg Plan stilzwijgend verlengd en is deze per jaar opzegbaar. Met in achtneming van een minimale opzegtermijn van een maand voor het einde van het huidige abonnementsjaar. Uitzonderingen op tussentijdse opzegging staan vermeld in de Algemene Voorwaarden.
Heb je binnen 5 werkdagen geen bevestiging ontvangen? Neem dan contact op via het contactformulier: https://dierenzorgplan.nl/contact/
Nee, bij het afsluiten van een Dier en Zorg Plan ga je akkoord met een jaarabonnement en maandelijkse kosten. Het is jouw verantwoordelijkheid om gebruik te maken van de aangeboden producten en diensten. Antiparasitica dienen binnen 60 dagen na de herinnering te worden opgehaald.